Thursday, 16 September 2010

Sermon-Khotbah Yohanes 8:1-11 Minggu 26 September 2010

Introitus : Imamat 19:15; Ogen: Ulangen 22:23-29
Khotbah: Yohanes 8:1-11
Thema:
Cidahkenlah keadilen ngatasi persoalen (Kesalahen kalak)
Penjelasen
Ø Ibas kitab Imamat 20:1- si isina salah aada aturen nggeluh bangsa Israel, Khusus soal perkawine; adi lit terjadi perkawinen diluar hubungen suami istri maka sibersangkuten harus ikenaken hukumen mati. Ibas hubungen aturen enda, ibaba kalak Parisi sekalak diberu sierbahan kesalahen iperhadapkenna man Jesus nina man Jesus: menurut hukum Musa diberu enda harus ibenteri ras ihukum mati, kam kuga nindu; Jesus menjawab :
Ø Jesus la mereken jawapen alu kata-tungkuk la nulis ibas taneh jenari nina man sinungkun apai kam si lengnga pernah erdosa ia lebe mentersa, ahirna lawes kalak e kerina, jenari nina Jesus man diberu e: Aku pe la ku ukum, mulihlah kam ulanai bahan sila ngena ate Tuhan.
Ø Perbahanen Jesus enda merupaken salah sada contoh kuga caranta menciptaken keadilen/mengatasi persoalen kesalahen sesama. Perbahenen Jesus enda enggo pernah isingetken Musa man kalak Israel ibas Imamat 19:15 bujur ras adillah pemutusendu adi kam ngadili kesalahen kalak.
Ø Perbahanen Jesus enda mempunyai arti piga-piga hal siperlu si contoh eme :

1) Perukuren (perbahenen) Jesus menyikapi kesalahen (dosa) diberu e eme ate keleng, ukur mehuli, ate mekuah guna nelamatken diberu e. Emaka nina Jesus: Aku pe la menghukum kam tapi ulanai bahan sila ngena ate Tuhan; maksud Jesus eme:
  • Diberu e menyadari keaalahenna si berbahaya man dirina.
  • Lit denga kesempaten man baria bertobat,
Aplikasina
  1. Perukurenta (perbahanenta) menyikapi kesalahen sesama (persoalen kalak) arus ukur bujur ras ukur mehuli.
  2. Perukurenta menyikapi kesalahen sesama (persoalen kalak) arus ate mekuah sebab ia paksana man sampaten.
  3. Bereken kesempaten man bana guna mengakui salah ras bertobat.
2) Perbahanen Jesus man kalak Parisi la sebagai musuh/la ukur nembeh, amin gia Jesus meteh ukur kalak Parisi ernembeh ate man baNa, tapi iperlakukenNa kalak Parisi e sebagai teman biasa (banci berkomunikasi dgn baik) bagi nina apai kam si lengnga pernah erdosa, kam lebe mentersa. Tujunna kata-kata Jesus e:
  • Gelah Parisi menyadari kerina manusia seri erdosana.
  • Gelah Parisi menyadari maka kejahaten ibalas alu kejahaten labo menyelesaikan masalah tapi menambah masalah.
  • Gelah Parisi menyadari lalit hakta menghukum sesama, tapi e hak Tuhan.

Aplikasina

  1. Kita pe pernah nge(rusur)erbahan salah,emaka ula tajamkal nembeh ateta menshukum sisalah,adi bage enggo banci sialemi salahna,enggo ersuruh ukur berkomunikasi ras ngataken ulanai ibahanna bage.
  2. Hak guna menghukura si salah si serahken man Tuhan;adi bage fungsi hukumen ibas pengadilen(L?)labo guna i hukum tapi piga tahun ia itamaken ibas L? gelah isadarina kesalahenna gelah jera.
  3. Aminpe lit sieteh ukur kalak la mehuli banta ula siperlakuken ia sebagai musuh gelah ula segat ateta tapi sebagai pertoton Jesus nina alemimin salah kalak ah Bapa sebab la iaiigkana kai sini bahanna e(Luk.23:34)
3) Perbahanen Jesus man diberu e eme menekanken kesadaren kubas kesalahenna, bahaya kubas kesalahenna, labo kubas penghukumen, mereken keserapaten man diberu e guna merobah dirina.

Aplikasina
  1. Percakapenta ras kakal si salah eme gelah isadarina "baliaya kesalahenna e man dirina ras man kalak.
  2. Bere kesempaten man sisalah menperbaiki dirina berjuang melawan dosa, ula ninta ia lanai mungkin banci robah,ia lanai terajri.sebab aetiap waktu Tuhan banci rnerobah ukur tnanusia.
  3. Kenyataan perbahanen Lembaga Hukura ibas Negaranta:
  • apakah lit kubas kesdaren akan kesalahen si salah.
  • apakah lit tersirat mendidik sisalah berbuat salah lagi ibas erti: kalak si
    mbue senna nge maka banci menang ibaa pengadilen,
  • apakah lit kemungkinen selama ibas Lembaga reh lincahna erbahan kejahaten
    (Lembaga eme ingan sekolah kejahaten?).

4) Perbahanen Jesus e eme ngukuri kepentingen diberu si salah (si bermasalah), labo ngukuri kepentingen si mendakwa (Parisi), nampati kalak si memang man sampaten.

Aplikasina.

  1. Ncakapken kalak sisalah, jaga ula cocok siakap sibahan, ula kepentingenta tapi gelah masalahna selesai ras masa depanna reh ulina.
  2. Ibas lembaga Hukum Negaranta lit kecenderungen ibas encakapken sisalah eme kepentingen si mendakwa (parisi, jaksa, Hakim), akibatna man sisalah bagi kuan-kuan Karo “enggo ndabuh tertindih refan ka (tangga), tambah tindih kiniseran man siterdakwa.

Pdt.Damen Pandia
GBKP Runggun Sitelusada; HP: 081398963759


Artikel lain yang terkait:



2 komentar:

Unknown said...

Dalam Perikop ini Tuhan Yesus mennunjukkan ortoritasnya sebagai pengampun dan penuh dengan penyelamatan. Yesus memang tidak menginginkan adanya dosa perzinahan pada manusia, bukan berarti dalam kisah ini Yesus menyetujui perbuatan dosa, namun Yesus menentang perbuatan itu dengan ajakan pertobatan dan larangan untuk menghakimi antar sesama manusia. Pergilah dan jangan berbuat dosa lagi. Tuhan Yesus memberkati kita sekkalian.

Ricky Pramono Hasibuan said...

SETUJU, SEBAB DI AYAT 11 YESUS BERPESAN PADA PEREMPUAN ITU UNTUK TIDAK MENGULANGI PERBUATANNYA LAGI. NAS INI JUGA MENGAJARKAN PADA MANUSIA AGAR TIDAK MENGABAIKAN SUARA HATI, DAN TIDAK PULA CEPAT-CEPAT BERTINDAK MENGHAKIMI SESAMA. SEBAB DI YEH 33 DIKATAKAN BAHWA ALLAH TIDAK MENGINGINKAN KEMATIAN ORANG BERDOSA, TETAPI KEMBALI KE JALAN YANG BENAR.

Post a Comment