Invocatio :
Tapi
tedis Sakeus janah nina man Tuhan, "Setengah i bas erta-ertangku kubereken
man
kalak musil; janah adi lit kalak enggo kutipu, kuulihken man bana empat
kali lipat." Ngaloi Jesus nina, "I bas wari enda enggo reh
keselamaten man isi jabu enda.
Kam pe kesusuren Abraham kap.
Ogen: Josua
5:9-12 (Tunggal)
Khotbah: II
Korinti 5:16-21 (Responsoria)
Thema: “Tinepa
Si Mbaru”
Perlebe
Minggu
enda eme Minggu Pasion si pe V ken, janah igelari pe Minggu Letare si ertina “teridahlah”.
Kata enda senembas tempa petua-tuaken, mbiar la nduldul. Tapi pengertinna tentu
labo bage. “Teridahlah” ibas kontek Kata Dibata siman oratenta Minggu enda eme
teridah kita bagi anak-anak Dibata, teridah maka kita tuhu-tuhu enggo jadi
“tinepa si mbaru” eme kalak si enggo iperdameken ras Dibata ibas Yesus Kristus.
Teridah bagi anak-anak Dibata labo arah ornamen ntah pe poster-poster kristen i
rumah, aksesoris mobil, salib bas kerahung, rsd, tapi arah kerina pengkebetta:
carata rukur, ibas menilai segala sesuatu, ngerana ras perbahanen.
Pendalamen
Nats
Surat II
Korinti itulis Paulus paksa ia i Makedonia sekitar tahun 55/56, surat
sipeduaken enda tole ilatarbelakangi erkiteken lit denga penentang Paulus si
menyerang pribadina ras wewenang kerasulenna. Emaka arah surat enda isehken
Paulus nasehatna si itujuken man 3 golongen. Golongen sipemena eme man ngawan
perpulungen si setia denga man bana selaku bapa rohani alu arapen gelah kalak
enda ula goyah tapi setia nandangi kai si enggo iajarkenna. Sipeduaken man
penentang-penentangna. Arah surat enda ate Paulus banci menyingkapken
rasul-rasul palsu siterus-menerus nerang ia ras memutar balikken pengajaren
Paulus. Golongen si peteluken eme man ngawan perpulungen si enggo terpengaruh
nandangi kai siikataken penentang-penentang Paulus seh maka enggo menolak
wewenang ras teguren siisehken Paulus.
Secara
khusus bagin khotbahta ibas Minggu enda, II Korinti 5:16-21, tole Paulus
menekanken sisitikna lit 3 hal. Sipemena, kalak si ersada ras Kristus
eme tinepa si mbaru. Keresadan ras Kristus menurut Paulus terjadi pembaharuan
total, ntah pe terjadi perubahen si signifikan. Perubahen enda labo secara pisik
tapi secara karakter siteridah kubas sikap, perilaku bagepe pandangen
hidup/visi hidup.[1]
Salah sada isingetken Paulus eme ayat 16. Ope tandaina Kristus penilaianna
nandangi Yesus Kristus sebatas pemikiren manusia, tapi kenca enggo jumpa ras
Yesus secara pribadi penilaianna lanai bage.[2] Sendalanen ras si e selaku
tinepa si mbaru kita pe lanai menilai isepe rikutken ukuren manusia[3], terlebih menghakimisa.
Sipeduaken eme kerna perdamen si ibahan Dibata.
Kita banci jadi tinepa simbaru pelin-pelin erkiteken keleng ate Dibata (perbahanen
Dibata). La lit ije ngaruhta emaka la banci lit kalak meganjang rukur, sombong
rohani, rsd[4].
Sebalikna meteruk ukur, ngasup ngaloken kalak uga ia litna bagi Dibata enggo
ngaloken kita ula litna. Engkai maka bage? Sabab proses maka kita banci jadi
tinepa simbaru erkiteken perdamen si ibahan Dibata. Kita sindube ermusuhen ras
Dibata erkiteken dosanta genduari enggo ibahanNa jadi temanNa arah pengorbanen
Yesus kristus eme amin pe Ia la erdosa jadi erdosa ibahan Dibata seh mata i
kayu persilang (Yesus jadi “kahulta” = gancihta/sambarta).
Sipeteluken, Paulus eme termasuk utusen Kristus
(rasul). Selakau utusen, Paulus menyakini maka Dibata erdahin arah ia. Ibas
ayat 20 ije isingetken “Dage kami enda me utusen-utusen Kristus, bali ras
Dibata jine si mindo man bandu arah kami”. Arah ayat enda berarti Kai si isehken
Paulus ntah pe kai si iajarken Paulus Dibata jine kap sinuruhsa. Alu bage
Paulus mpersingeti maka si la ngaloken pengajaren e labo pengajaren Paulus si
la ialokenna tapi pengajaren Dibata kap.
Pointer
Aplikasi
1.
Gelah
jadi tinepa simbaru labo lit gegehta pelin-pelin erkiteken keleng ate Dibata[5] (Dibata erbanca). Rikutken
Invocatio ras ogen proses jadi tenepa simbaru eme nggit ndahi Tuhan, megiken
ntah patuh man Tuhan, ras menyikapi kepatuhen e alu pertobaten. Adi Sakeus
setengah ertana isehkenna man kalak musil, janah man kalak si itipuna ndube
iulihkenna empat kali lipat ertina karakter ras pandangen hidup (visi hidup)
berubah. La gia bagi Sakeus radikalna, paling tidak tuhu teridah pertobatenta.
Bagi nina lit syair lagu rohani “Hidupku
bukannya aku lagi, tapi Yesus dalamku (2x). Yesus hidup, Yesus hidup dalamku.
Hidupku bukannya aku lagi, tapi Yesus dalam ku”. Ntah pe lit syair laku
Karo “aku lanai sigelgele” (bd. Ayat 15). Ertina berubah sekaligus erbuah. Uga
nge kita?
2.
Kita
kerina eme utusen Dibata itengah-tengah doni enda. Selaku utusen kita lebe payo
enggo tinepa simbaru siteridah arah karakter ntah pe sifat batin simpengaruhi
pikiren, prilaku, budi pekerti, tabiat bagepe pandangen nggeluh (visi) selaku
kalak sienggo ersada ras Kristus. Jenari amin lit penentang-penentangta, baik
interen ras pe eksteren la e erbahansa kita kote, ntah pe lanai ergiah-giah
tapi bagi Paulus tetap semangat desken bola pimpong erkiteken lit tekanen reh
kincarna (reh melentingna). Janari selaku utusen, bagi Paulus, kita pe mbelin
kal pengarapenta segelah kalak sideban jadi tinepa si mbaru, ertina la
erlatih-latih, la ermedu-medu nehken Kata Dibata segelah kalak sideban pe
ngaloken perdamen e ntah pe keselamaten e. Selamat ber “Letare”.
Tiban
Simalem, 29 Februari 2016
Pdt.
S. Brahmana
[1] Bd. II
Korinti 5:1-10
[2] Baca
Perbahanen Rasul 22:1-30
[3] Biasana
ukuren ntah pe penilaian manusia nandangi temanna erpalasken buatenna lit
(erta), pangkat, rupa, rsd.
[4] Bd.
Efesus 2:8-9
[5] Bd.
Yohanes 3:16
0 komentar:
Post a Comment