Invocatio:
Suruh-suruhenNdu kap aku TUHAN, bali ras nandengku, aku pe erdahin guna
Kam. Enggo aku ipulahiNdu idur kematen nari (Masmur 116:16).
Ogen: Yohanes 11:25-27
Khotbah: Matius 28:1-10
THEMA: OLA MBIAR/JANGAN TAKUT
Ibas
kita memperingeti Paskah tahun enda rembang situasi doni termasuk bangsanta
sangana iperhadapken kebiaren virus Corona. La siteh ndigan ngadi kebiaren
enda. Engkai maka kita mbiar nandangi virus enda? Sabab virus enda maba
kematen. Janah menurut penelitian, maka rangking sipemena si paling ikebiari
manusia eme kematen, eme sababna la kita heran/erkemamangen adi seh kal manusia
biarna nandangi virus corona simelanda dunia genduari, terlebih isebabken
pemberitan si luar biasa gencarna kerna covid 19 enda seh maka tempa-tempa doni
enda nandangi kiamat. Kerna si enda ula ka kita saling menghakimi sada ras
sidebanna, ula ka kita jadi kalak si petua-tuaken tempa kita sirohanina ngidah
temanta si seh kal biarna, bagepe la ka kita mencibir ngenehen temanta si tempa
la mempergunaken logikana ibas ngalaken kebiaren covid 19 enda. Kerina nge pagi
kita ibas paksana iadili janah Dibata terang kal itehna motivasinta menyikapi
virus enda.
Enggo
ndai isingetken maka adi kerna kematen ningen, tuhu jadi kebiaren manusia anem
gia kematen e labo banci isilahken manusia, waktuna ngenca berbeda sabab la
siteh ndigan, sipasti ibas paksana kerina jelma mate nge. Emaka situhuna labo
man kebiarenken, tapi kinatana tetap denga nge kita mbiar. Tapi bujur ninta man
Dibata ija arah Kata Dibata ibas Pustaka Sibadia situhuna tiap wari ngataken
man banta “Ula mbiar”. Sabab ibas Pustaka Sibadia kata “Ula mbiar” lit itulis
365 kali. Adi 1 tahun lit 365 wari, berarti tiap wari Dibata ngataken man banta
ntah pe berfirman ula mbiar (jangan takut) sabab Ia me Dibata si enggo mulahi
pinakit dosa si enggo ngelangketi kerina manusia, janah akibat pinakit dosa e,
eme kamaten rasalalap.
Engkai
makai Ia ngasup nampati manusia ibas kuasa kematen? Sabab Tuhan Yesus engnggo
keke ibas simate nari, ertina ia enggo naluken kuasa kematen si rasa-lalap e.
Eme si ituriken ibas berita paskah, e ka me siituriken ibas perikop khotbahta
Minggu Paskah enda, Matius 28:1-10.
Doni
siniwakili pemerintah, pemuka agama, ahli-ahli taurat menganggap popularitas
ntah pe cerita kerna Yesus kalak nasaret e enggo tamat kenca ipapuken ku kayu
persilang. Ternyata lang, bahkan arah kematen Yesus i kayu persilang tergenapi
me nubuaten siisehken nabi-nabi, maka
kenca Mesias e mate, ibas wari peteluken keke Ia ibas si mate nari, eme sababna
mengantisipasi kemungkinen mayat Yesus itangko loyalitas Yesus, lubang kuburen
e la saja itutup alu batu sigalang, tapi pe isegel cap pemerintah ras ijaga
perajurit ka.
Ibas
perikop khotbah si enggo ndai iogeken, mulihi ituriken man banta maka ija ibas
wari minggu erpagi-pagi si lampas e, waktu maria Magdalena ras Maria sideban
reh ku kuburen Yesus, rempet terjadi linuren si mehantu kal. Sekalak malekat Tuhan
nusur i surga nari i gulingkenna batu si nutupi pintu kuburen e, jenari kundul
ia i babo batu e. Ngidah ras mengalami kejadian si bage erbahansa
perajurit-perajurit si erjaga e seh kal biarna, girgir ia seh ampar bagi kalak
mate. Tentu diberu-diberu e pe seh kal mbiar ngidah kejadin e. Tapi malekat e
mereken pengapul gelah “ula mbiar”, sebab Yesus si ipakuken e enggo ipekeke
Dibata ibas si mate nari bagi enggo pernah ikataken Yesus ope ia i salibken,
isuruh malekat e gelah diberu-diberu e ngenehen bekas ingan Yesus icibalken ibas kuburen e, jenari gelah
meritaken kejadin e man ajar-ajar maka Yesus si enggo mate isalibken e enggo
keke ibas si mate nari. Janah i Galilea idah ajar-ajar e me Ia.
Banci
sibayangken uga keadaan diberu-diberu e, mbiar tapi pe meriah ukur sabab berita
e luar biasa. Janah itengah dalin Yesus si enggo keke e pe jumpai diberu-diberu
e, tole mereken kata pergegeh “ula mbiar” maba berita si luar biasa e.
Temata
ibas mperingati Paskah enda eme “Ola Mbiar”.
Ola mbiar ibas kai nari? Tentuna ibas kerina hal sipeturah kebiaren,
saja ijenda ituriken kami 2 hal saja eme (1) ula mbiar naksiken Yesus si enggo
isalibken e maka Ia tuhu-tuhu enggo keke ibas si mate nari. Enda penting sabab
lit itulis ibas Puastaka Sibadia Roma 10:9 ngatakenca bagenda: Adi ngaku kam
alu babahndu, Yesus Tuhan kap, janah tek kam ibas pusuhndu maka Yesus enggo
ipekeke Dibata ibas simate nari, maka terkelin me kam”. Jadi arah ayat enda
ngingetken kita maka berita paskah e arusna la sekedar sipahami jadi ajaren ntah
pe dogma tapi arus kepe tek ibas pusuhta, alu bage terkelin me kita. Enda me
berita siluar biasa, enda me berita paskah emaka ibas kerina situasi “ula
mbiar” ibas meritakenca ntah menyaksikenca. Engkai maka man diberu-diberu e
perlebe isehken berita paskah e? Engkai maka diberu-diberu e ibereken
kepercayan meritaken paskah e, bahken meritakenca man ajar-ajar? Banci mbua
jababna, tapi sipasti adi diberu sekali ia enggo tek, apakah e teraloken secara
logika ntah lang, tetap icikepna kai si enggo itekina e terlebih enggo ka
langsung idahna. (2) Arah peringeten paskah enda pe kita iapuli ibas perasan
mbiar si kadang berlebihen ibas paksa genduari. Sabab perasan mbiar e pe enggo
pinakit, janah adi e berkepanjangen banci pereh pinakit sideban. Emaka temata
“Ola Mbiar”, mpegegehi kita, ngapuli kita maka Yesus Kristus enggo naluken
kuasa kematen, arah keke ntah nggeluh mulihken ibas si mate nari ngataken man
doni enda maka kuasa kematen si jadi kebiaren nomor sada, enggo italuken Yesus.
Eme sababna Paulus nulisken ibas 1 Korinti 15:55 “Hai maut dimanakah
kemenanganmu, Hai mau dimanakah
sengatmu? (Bd. Hosea 13:14).
Emaka
mari sitetapken ukurta ndalani kegeluhenta ibas situasi genduari. Siikuti
anjuren pemerintah bagepe gerejata. Sijadiken momentum situsinta genduari semakin
menyakini uga terbatasna gegeh manusia, emaka ibas keterbatasen gegeh e ula ka
kita saling menyalahken ntah saling mencibir tapi sebalikna
sisampat-saampaten, saling mengingatken
ras mereken pengapul ntah kata pergegeh, sikataken ula mbiar sabab lit penampat
situhu-tuhu eme Yesus Kristus si enggo keke ibas simate nari, si enggo naluken
kematen. Mari sidalani kegeluhenta enda alu pergegeh kata si isehken Yesus man
diberu-diberu e, bagepe si seh man banta genduari ibas kita mperingeti Paskah
enda eme “Ula Mbiar”. Sipenting ada hati kita bagi Yesus, ada ketulusan
mengasihi dan percaya kepada Yesus bagi diberu-diberi si reh ku kuburen Yesus
e, maka Yesus Kristus arah Kesah Sibadia reh mpegegehi ras nampati kita. Teklah
maka adi kuasa kematen pe enggo italukenNa tentu ia ngasup mulahi bangsanta,
mulahi kita ibas erbage perbeben terlebih pe ibas kebiaren akibat virus corona
nari rikut dampak akibat wabah enda kubas masalah ekonomi ras sidebanna. Amin
0 komentar:
Post a Comment