Invocatio:
Seh
kal kejamna perbahanen man bana, tapi igengkenna, janah sinik saja ia. Bali ras
anak biri-biri si nandangi igeleh, bali ras biri-biri si nandangi iguntingi
mbuluna, la sitik pe ia sumekah (Jesaya
53:7).
Ogen: Heber 10:19-29
Khotbah: Matius 27:45-56
THEMA: ELI, ELI LAMA SABAKHTANI
Perpulungen
sinikelengi Tuhan, menurut tafsiren paksa Yesus melasken ELI, ELI LAMA
SABAKHTANI eme paksa puncakna kiniseran Yesus selaku manusia 100 persen.
Engkai? Adi I taman Eden paksa ia sisada ertoto gelah cawan kiniseran ipedauh
ibas Ia nari, panasna naktaken ku taneh bagi taktak dareh nggambarken uga
belinna perbebenNa, tapi si e lenga terjadi emaka nina Yesus “tapi labo peratenKu, tapi peratenNdulah
jadi” (Lukas 22:42-43), tapi paksa I das kayu persilang e tutu-tuhu Yesus
nggejapken kiniseran si seh kal beratna la saja secara phisik tapi pe secara
phikis, ija tuhu-tuhu ia merasa sisada (sendirian) itadingken ajar-ajar ras
bagepe Dibata, alu kata sideban “terkatung-katung antara bumi dan sorga”, emaka salah sada 7 perkatan I das kayu salib silit
ibas Injil eme “Eli, Eli lama sabakhtani” (O Dibatangku, o Dibatangku engkai
maka itadingkenNdu Aku”.
Kai
si catat ibas Injil Matius enda ngingetken kita kerina manusia, khususna kita
si enggo tek man Yesus Kristus maka keselamatenta e tukurna kepeken she kal
ergana. Meherga sabab labo tukur murah, tapi tukur si ngasamken pengorbanen
anak manusia arah proses ngenanami penyiksan si mesangat she rujung kematen I
das kayu persilang, la ka sekedar mate saja tapi kematen si icap jelma sinterem
paksa e eme kematen si ikutuk Dibata, sabab kalak si ihukum isalibken ibas
paksa e ipahami eme orang yang di kutuk.
Ukumen
enda me arusna idabuhken man manusia, eme ukumen kematen si rasalalap, emaka
bujur ninta man Dibata si enggo memprakarsai pengambilen alih ukumen si arusna
idabuhken man banta. Alu kata sideban Yesus Kristus enggo jadi “Kahulta”
gencihken kita ndatken hukumen mate.
Ibas
kiniteken si dekah kalak Karo lit acara siigelari mulahi/mereken “kahul”. Acara
enda ilakoken adi lit sekalak anak kuta erbahan salah ntah si la mehuli ibas
ingan keramat, entah ingan pajuh-pajuhen. Kalak si erbahan salah e la banci
lang itulahi ntah pe I hukum nini si erkuasa ije, ukumen e banci sakit ntah pe she ku kematen. Emaka gelah ula
terjadi e, isuruh me “guru” erbahan upacara “ngelepasken kahul”. Kai “kahulna”
tergantung kai nina guru e si ngasup erkomunikasi ras nini keramat ntah nini si
ipajuh e, saja biasana manuk sabugan ntah kambing. Ibas acara e ilepasken guru
e me manuk sabugan ntah kambing e ku tengah kerangen sebage kahul ntah
gancih kalak si erbahan salah e ndatken
hukumen, kenca acara si e pulah me anak kuta si erbahan salah e ibas ukumen
nari.
Dage
adi bage kal enggo perbahanen Dibata man banta, kai dage tekadta ku wari-wari
sireh enda? Tentuna ngataken bujur man Dibata arah cara ncidahken geluhta
selaku kalak si enggo ndatken perkuah ate Dibata, alu bage: (1) teridah
tuhu-tuhu jera robah kita adi sidekah enda la denga sigejapken kal pengorbanen
Yesus Kristus e man banta. Tek kami adi segejapken kal tentu lain sikapta ras
caranya ndalani kegeluhenta si la ndekah ibas doni enda. Ibas pengalamen kami
ndahi kalak sakit baik irumah ntah I rumah sakit, lit perbedan sikap kalak si
sakit e waktu nuriken kerna keadanna, semakin mekelek sakitna apai ka secara
logika medis mesera malemna, biasana ibas nuri-nuri e tangis ia, sehkenna
tekadna adi ibere Dibata denga ia malem ibas pinakit nari berarti nggeluh denga, tutus atena pagi melayani,
tutus atena ngikutken Yesus alu makeken kerina silit ibas ia guna kemulian
Tuhan, rsd. Engkai maka bage? Sabab ibas paksa e itehna uga ergana kegeluhen
siibereken Dibata e, janah sidekah enda kurang denga akapna makeken geluhna
sentudu ras peraten Dibata. Dage bagem pe sigejapkenlah maka pinakitta
erkiteken dosa tuhu mekelek mberat, la nai lit tambarna, nimai kematen nari
ngenca, eme mate ras mate ka. Tapi Dibata ibas Yesus Kristus mereken tambar
arah pengorbanenNa mate I Kayu Persilang. KematenNa gantiken kita mate,
kematenna erbahansa kita pulah ibas pinakit dosa simaba kematen sirasalalap e. (2)
teridah kita selaku kalak si seri pengidahta kerina jelma sabab kerina nge kita
mantan kalak perdosa ras enggo ndatken perkuah ateNa, ibas kematen Yesus
Kristus I kayu persilang; (2) teridah Ibas kerina keadaan tetap kita
erpengendes man Dibata, siteladani Tuhanta Yesus si tetap setia ndalanken
sura-sura BapaNa she mata ikayu persilang; (3) teridah maka kita kalak si nggit
si sampat-sampaten gelah tetap kita ngasup ndalanken si mehuli (Heber 10:24);
(4) teridah tutus ateta reh ku perpulungen, la saja tutus tapi pe ngiah-ngiahi
temanta gelah reh ku perpulungen (Heber 10:25); (5) Teridah maka kita
engkelengi Dibata labo sebalikna ngelawan Dibata arah la ngergai Yesus Kristus
si enggo jadi kahulta e arah caranta nggeluh si la nggit ngalemi salah kalak,
nina ibas ogenta Heber 10:27 kalak si bage ikernepken me.
Bagem
kata enda isehken man banta kerina, Dibata simasu-masu kataNa gelah ngasup kita
ngelakokenca ras makekenca ibas geluhta. Amin.
0 komentar:
Post a Comment