Invocatio:
"Ise ngalo-ngalo kam,
ia kap ngalo-ngalo Aku; janah ise ngalo-ngalo Aku, ialo-alona kap Ia si nuruh
Aku (Matius 10:40)
Ogen: 52:7-12
Khotbah: Markus 11:1-11
TEMA: NGIKUTKEN YESUS/MENGIKUT YESUS
Erti Kristen eme pengikut Yesus
Kristus. Penggelaren enda labo penggelaren kehamaten tapi penggelaren
sinuduhken maka kalak e ntah kelompok e pengikut Yesus Kristus si ihukum mate I
Kayu persilang, penggelaren enda turah menaken I Antiokia abad si pemena. Jadi
gelar enda labo gagah-gagahen, tapi selket kal nandangi sosok Yesus Kristus.
Emaka setiap kalak si menganggap dirina Kristen berarti ia me pengikut Yesus
Kristus. Saja si jadi persinget eme enggo me kita ngikutken Yesus Kristus e?
Bagi temata minggu enda “NGIKUTKEN YESUS”.
Thema enda tempa enggo biasa sibegi
bahken banci saja usur sibelasken: Ngikutken Yesus. Tapi sendah ibas Minggu
Pasion si pe VII ken enda, kata enda mulihi mpersingeti kita, payo nge kita
gundari posisinta “Ngikutken Yesus”?
Sehubungen ras Perikop khotbah Minggu
enda, Markus 11:1-11 ija ituriken mbue kal jelma si ngikutken ntah pe ngarakken
Yesus bengket ku bas kota Yerusalem. Tuhu erbage-bage corak jelma,
latarbelakang social, pendahin, rsd. Termasuk ije murid-murid Yesus. Luar biasa
sikap kalak enda nandangi Yesus. Tapi adi si oge ayat 9-10 teridah maka jelma
sinterem enda amin gia ikutkenna Yesus paksa e tapi situhuna lenga bo itandaina
Yesus e alu payo. Eme sababna irespon jelma sinterem kehadiren Yesus secara
salah. Iakapna Yesus reh jadi raja si membebasken kalak Israel ibas penjajahen
Roma. Padahal arah symbol kelede si iersak Yesus, terlebih kelede e pe si lenga
pernah I ersak ertina lenga erpengalamen iersak jadi kenderaan, enggo
encidahken maka situhuna Yesus labo reh ku kota Yerusalem guna jadi raja ntah
pemimpin si menggerakken perang (Kelede eme symbol lemah lembut ras kemeteruken
ukur), beda min ndai adi kuda si I ersak Yesus (kuda symbol kuasa). Yesus reh
alu kesederhanan, semangat ngelai ras mereken diriNa. Ia reh ku Yerusalem focus ngelakoken
sura-sura BapaNa eme ngenanami kiniseran she mate I kayu persilang guna
membebasken manusia ibas kuasa dosa nari. Eme sababna kedungenna kalak si
nterem singikutken Yesus janahna surak-surak pehagaken Yesus e, kecewa
erkiteken la bagi sura-surana ilakoken Yesus. Ibas Markus 15:13-14 isuratken
maka jelma sienterem e ngatakenca “Pakuken Ia ku kayu persilang”. Cakap
Indonesiana “salibkanlah Dia”. Aku la kuteh ntah kita pe pernah kecewa man
Yesus. Tah kai gia sebabna. Labo dalih, tapi sendah kita ipersingeti maka tanda
kita kecewa sabab lenga payo dengan penandaita Yesus Kristus e. Berarti lit denga siman pesikapen cara ras
motivasita ibas ngikutken Yesus Kristus e.
Genduari mari si sungkun banta
sekalak-sekalak, posisinta genduari ija, ngikutken Yesus nge ntah ikut-ikuten
ngikut Yesus? Kai dage sura-suranta ngikutken Yesus e?
Ngikutken Yesus tuhu senang ras malem
ateta adi cara pengidahta kerna kegeluhen enda ibas persfektif Kerajan Sorga,
tapi sebalikna adi persfektif doni enda pasti mengecewaken. Bayangken saja,
kita isuruh masu-masu kalak siniksa kita (ntah pe simusuhi kita), la banci
sisumpahi (Roma 12:14). Adi rejabu sada ngenca ndehara ntah perbulangen, ibas
erusaha kita arus mempraktekken sifat adil ras bujur, terteki, rsd. Sienda
kerina jadi mberat siakap erkiteken si tatap sekelewetta la ia bage, lit deba mbue
ndeharana, bayak ka ia padahal la bagi kita e rajinna berusaha, rsd.
Tapi erkiteken pengidahta kegeluhen
enda enggo secara persfektif Kerajan Sorga (secara rohani) la nai jadi beban
man banta. Sipenting ibas berusaha
sigegehi ras sipakeken pe hikmat kepentarenta (berarti terus erlajar) ibas
makeken peluang ras kemajun teknologi alu tetap kreatif ras inovatif, selebihna
Dibata simasu-masu mereken rejeki. La gia mbue ulihna ibas usaha ras pendahinta
misalna, tapi sipenting tercukupi keperlunta. Ersada arihta ibas jabu,
anak-anak pe sehat ras megi ajar. Sabab salah sada ulihna tutus ngikut Yesus
eme pengasuhi Dibata kita ndalani kegeluhenta I doni enda, la saja sehubungen
ras keperlun geluhta tapi pe ibas kita jadi pasu-pasu man doni enda bagi si
ikataken ibas Invocatio, Matius 10:40. Payo ibas keadan susah, bagi genduari
misalna erkiteken virus Corona ntah covid-19 kerina nge kita ngenanami
kesusahen, baik kalak sierkiniteken bagepe si lang. Tapi simembedakenca eme
ibas situasi si bage kita me siarah lebena: (1) la kita saling menyalahken, la
saling menghakimi; (2) tetap tenang ras yakin ibas paksana ipulahi nge bangsanta
enda ibas masalah covid-19 entah virus corona enda; (3) tek kita maka ibas
situasi siugapa pe Dibata erdahin guna kiniulin man kalak sierkeleng ate man
BaNa, contohna enggo reh buena mimbar ingan nehken kata Dibata sabab kebaktin
siban irumah-rumah, reh buena waktunta
berintraksi ras keluarga, bagepe enggo ka tambah pemeteh ras kengasupen serayan
Tuhan melayani makeken teknologi, rsd; (4) tetap jadi saksi ibas situasi
bagenda, labo sebalikna jadi kalak simemprovokasi reh biarna temanta she maka
turah pinakitna arah medsos si ilakoken kita; (5) tetap ertoto ras ngataken
bujur ibas siugapana pe.
Dage ibas
Minggu Passion si pe pituken enda mari sipastiken dirinta maka kita ibas posisi
NGIKUTKEN YESUS labo ibas posisi ikut-ikuten ngikut Yesus. Amin.
0 komentar:
Post a Comment