Introitus :
Man ise pe mehuli Ia, janah keleng ateNa man kerina tinepaNa (Mzm. 145:9)
Ogen : Matius 5:13-16; Khotbah : Matius 28:19-20
Tema :
Kesah Si Badia Mpengasup GBKP Jadi “Sira” ras “Terang” Doni
Ibas berngi si pepituken kita erabahan
pekan penatalayanen tahun enda, gereja (pribadi ras organisasi)
imotivasi gelah jadi sira ras terang man doni enda. Sada hal si luar
biasa kerna kalak Kristen eme Yesus menganalogikenca ras sira bage pe
terang. Bagi si eteh sendiri maka sira ras terang iperluken kerina
jelma. Emaka ija kalak nggeluh ije lit sira ras terang sebab tanpa sie
labo entabeh geluh enda. Tapi si jadi persoalen khususna ibas negeri
Indonesia si ngena dingen keleng kel ateta enda, justru Kristen labo
ibutuhken, ula padah ibutuhken melasken gelarna pe lang ate kalak
segelintir jelma si nggeluh ibas Indonesia enda.
Kai nge kira- kira persoalenna ? “Masinsa” kin akapna kerna kehadirenta
maka enggo dongkel akapna ? atau memang gelarna ngenca kita sira tapi
“la ernanam” man kalak alias enggo hambar. Terangsa kin akapna
“terangta” seh enggo mesilau akapna maka lanai ia nggit ndeher ras kita
atau memang kita enggo bagi “lampu” si lanai gara piah enggo dongkel
akap kalak (enggo akapna makan tempat dingen ndongkeli).
Padahal jelas kel ikataken Yesus “Bagi
sira si seh kel perluna bage me kam, bagi terang si seh kel perluna bas
gelap bager me kam. Jelas kel ikataken ijenda “fungsi terang ibas
gelap”… kuakap bicara man kita melala macamna pe si man pangan e adi
rempet mate lampu kuakap lanai bo terterusken man, mis nge cidadap,
ijange terterusken man adi kai pe lanai bo idah… tapi memang lit ka nge
sebagin jelma mate lampu ka nge akapna meriah, adi gelap kenca mis kin
terang ukurna, tapi adi terang je mis tumpat ukurna… kalak si uga nge si
bage …. Lit kinlah e atendu…. E kamlah si ngukurisa tapi si pasti kalak
si bage lanai bo “jore sa kel e”.
Kata Dibata jadi renungenta senda eme
mpersingeti kita kerna statusta eme status si meherga ras ibutuhken
kalak, ije lit pesan moralna man banta eme :
- Kita meherga emaka mari si ergaken dirinta, memang dari segi financial “sira” labo tinggi ergana, tapi la gia merga iperluken kalak, bas perluken kalake kap nilai erganta. Bagi kuan-kuan singuda-nguda anak perana “mbiring-mbiring kereta api, mbiring gua enterem kalak si nimaisa”.
- Kita ibutuhken, pinakit kalak si la nggit terlibas ibas kegiaten-kegiaten persadan eme la akapna ia iperluken. Nina ibas ukurna je ras la je kari aku seri nari nge atena. Emaka la pernah terlibat ibas kegiaten-kegiaten social, nadingi lalap la pernah terlibat ibas kai pe, piah duru lalap, nduru….nduru seh dungna enggo tersuki.
Bagi sira siiperluken gelah pangan banci
entabeh, mencegah pembusuken, bage pe adi kalak erkemah biasana
isekitar tendana e iamburken sira, gelah binatang-binatang
(serangga-serangga) terlebih nipai la pang bengket kubas kemah e “nipe
eme lambang iblis si menggoda Hawa gelah man buah batang kayu siilarang
Tuhan” bage me harusna fungsi gereja (kalak si enggo tek) jadi teladan
kebujuren guna ngelawan kebobroken moral ras “kecurangen-kecurangen” si
nyata ibas masyarakat. Gereja si enggo “mbernge” si enggo mpenimpet
kuasa Kesah Si Badia si lanai ngelawan kejahaten pasti iutahken Tuhan
(Ket.3:16), sira si lanai masin konsekwensi logisna iambekken ras
idedeh-dedeh kalak.
Senina ras turang, siipindoken Tuhan man
banta eme gelah kita tetap “ersinalsal” ibarat lampu ndai tetap gara.
Sebab lampu si gara la mungkin itamaken kalak ku teruh karang, sebab adi
lampu si gara itama ku teruh karang nangdangi gurlah (meseng) nge
kerina ibahanna. Emaka biasana lampu si gara itamaken kalak ku ingan si
meganjang. Tapi lampu si nimpet nge itamaken kalak ku “duru” sebab adi
tama tengah jabu enggo ndongkeli, merusak pemandangen, makan tempat,
bage me igambarken man “gereja (kalak Kristen) si lanai encidahken
“terang Kristus” akan isingkirken (itama ku duru) sebab enggo ndongkeli.
Tapi lampu si gara itama ku datas ingan si meganjang, alu kata si deban
kalak si terus ngelakoken perbahanen-perbahanen si mehuli terus “itama
kalak ku tengah” alu kata si deban pasti “ipeganjangken/iutamaken
idarami” Adi kuta-kuta ah mbarenda langa lit listrik masuk desa, lampu
patromak enggo hebat si lebih hebat na kerina kalak ndeherisa erkiteken
nai megati ka iisuken bas gelap e lit begu, emaka erlumba ku terang
kerina, ertina metedeh ate kalak ndeher ras kalak si tetap ngelakoken
perbahanen si mehuli.. Labo masalah kel asakai voltasena terang si lit
ibas kita si penting “tetap menyala (gara)”, kitik-kitik pe lampunta
ibas gelap e adi gara pasti teridah.
Jadi sira ras terang enda me sada
strategi “penginjilen” si harus ilakoken kerina kalak Kristen, bahan
renungenta bas pekan penatalayanen wari enda si megati pe ijuluki alu
Amanat Agung, perintah si mulia si ibereken dingen ipercayaken man
kerina kalak Kristen. Perintah e ngataken “laweslah !”. Kata “laweslah” e
berarti keke, erdalan “bergerak” nadingken ingan, jadi ijenda kepeken
ibas meritaken berita si meriah e “la cukup kita pulung ibas sada ingan
je nari ertoto erpuasa, gelah kerina kalak tek man Yesus Kristus. La
banci kita menutup diri njaga kebadianta tapi bagi Yesus si enggo
nadingken “zona aman” I surga bengket kubas kegeluhen manusia si dem bas
perbeben ras meluat. Enda me ikataken solidaritas, terlebihlebih tahun
enda gerejanta tuhu erbahan penekanen pelayanen “solidaritas eksternal”
emaka gereja harus “lawes” ndarat ibas persadan-persadan kebaktin guna
encidahken kebaktin si teridah eme “jadi sira ras terang”, la cukup
kita hanya beribadah dingen ertoto saja. La cukup kita ngukurken
persadanta saja, sebab kerajan surga e ilitken man kerina manusia si tek
man Kristus, si labo terbatas alu suku, warna kulit ras ukuren daging…
gedang gendek, mbiring mentar ate Dibata itamaken kerina ku ingan si
enggo isikapken-Na.
Laweslah ! tentuna e menuntut sada
perdalanen, adi ngerana kita kerna erdalan tentu harus lit ije tujun,
perdalanen tanpa tujun e sia-sia, bage pe sebalikna lit pe tujun adi la
idalani asa ndigan pe la seh kubas tujun e. Tujun lawes ijenda eme
“njadiken kerina bangsa murid Yesus. Jadi murid ertina nggit erlajar man
Yesus, jadi labo saja gelah enterem anggota gereja tapi kerina
erate-ate, jadi murid maksudna eme sehna sekalak pribadi kubas
pertobaten janah kubas keputusen guna nggeluh bagi si ngena ate Tuhan,
lanai seri ras doni enda (bdk. Rm.12:2), taat man printah-printah Guru,
ngikutken Ia alu tutus dingen setia seh ku Maranatha.
Kalak si tek e harus iperidiken (Markus
16:16), peridin e labo tergantung kubas “pribadi si mpridikenca” emaka
labo perlu milih-milihi Pendeta si mpridikenca, sebab pendeta e hanya
suruh-suruhen Tuhan. Labo tergantung kubas cara igedapken, icur-curi,
isiram, isemprot entah i pir-piri. Si penting iperidiken ibas gelar
kai/ise. Tek kita Dibata Bapa, Anak Ras Kesah Si Badia eme gelar
Dibata si Telu Sada si najdiken langit ras doni bage pe kerina isina,
lalit lebih erkuasa asa sie. Emaka enggo kuh, cukup dingen lengakap adi
kita iperidiken ibas telu gelar e, lanaibo perlu itambahi alu
peridin-peridin si deban entah peridin kesah,peridin api rasd.
Peridin e eme proses “inisiasi” sekalak
jelma kubas rarasen Yesus Kristus. Alu pemahamen si bagenda maka
gerejanta ngelakoken peridin “kitik”, sebab ercepatna jelma e bengket
kubas rarasen Yesus Kristus e lebih mehuli, janah peridin e la perlu
iulih-ulihi, sebab sekali masuk kubas rarasen Kristus enggo cukup. Tapi
tentuna la ngadi terjeng iperidiken tapi terus kubas ngajari kalak si
enggo iperidiken e gelah ngelakoken kai si enggo iperintahken Yesus
Kristus, ertina ajari ia gelah seh paksana ia pe lawes njadiken kerina
bangsa jadi Murid Kristus. Ibas Pustaka Sibadia memang lit peristiwa 2
kali kalak pridiken (bdk. Kis. 19:1-5). Erkiteken peridin Yohanes eme
peidin pertobaten ibas paksa sie langa iteh kalak pe kerna Kesah
Sibadia, janah langa iperidiken ibas gelar Yesus Kristus. Tapi kita
enggo iperidiken ibas telu gelar Dibata si Telu Sada, emaka peridinta e
enggo sempurna, lanai perlu iperidiken tole.
Tugas ras tanggung jawabata selaku kalak
Kristen eme uga gelah kerina kalak si deban “ndalanken kerina si enggo
iajarken Yesus man banta, salah sadana eme uga kita sikeleng-kelengen,
sebab e me si iperintahken Tuhan. Janah ibas kita ndalanken kai si
perintahken Tuhan lit sada janji jaminen si ibereken-Na eme “Aku nemani
kam seh ku kedungen zaman”. Janji enda labo bagi janji-janji si
ikarang-karang oleh pujangga-pujangga cinta. Tapi si erjanji e eme
Dibata si sifatna ya dan amin kekal ras abadi. Janji si mada Kuasa si
labo lit kuasa kai pe si banci menggagalkenca. Lang adi mama iting nge
si erjanji, bicara tutus kep pe atena erjanji, tepatina ka kel atena
janjina e… banci nge la surung sebab banci kai pe ibahan Dibata guna
mbatalken janji e…..
Emaka labo man kebiaren jadi sira ras
terang, aminna gia sira e harus melengas guna mereken “rasa”, aminna pe
gelah jadi terang harus mengorbanken “minyak dan sumbu” adi kita tetap
ras Tuhan janah Kuasa Kesah Sibadia si jadi gegehta la pernah kita
ngelabuh dingen putus asa, la pernah siakap lit si kurang ibas geluhta.
Sebab aminna pe kita slauren berkat la menumpuk) bas kita berkat e tapi
si pasti kit ape la kekurangen berkat. Ibarat pancur adi malerlah arah e
lau, aminna pe la ngadi ije lau e tapi ia la pernah kerah. Bagi
Tuhan mehuli Ia man ise pe, janah
ikelengina kerina tinepa-Na, emaka mari kit ape mehulilah kita man ise
pe. Labo lit jelma enda la luluh/lembut ibahan kekelengen. Lit sada
keluarga si erjabu, diberuna mejile kel rupana, erpendidiken ras
berpenghasilen galang, erjabu ras sekalak dilaki, enggo ka gendek,
mibiring ka ia sekalak kurir (si naruh-naruhken barang) ngenca. Engkai
akapndu banci ia erjabu ?..... nantikan ceritanya di episode berikutnya
Aminna pe kita minoritas ula atenta
ndele, sebab adi sira harus kin sitiken ia asa si man siran, sebab adi
kune buen sirana asangken siman siran, e uga pe enggo pagit lanai
entabeh. Gelah banci kita jadi sira ras terang itengah masyarakat gereja
ras rumah tangganta, salah asada kuncina uga kita tetap geluh ibas
Dibata. Nggeluh bas Dibata janah Dibata nggeluh ibas kita tentuna kita
harus mbuka pusuh peratenta, lembutkenlah ula pemersik gelah banci
bengket Kesah Si Badia kubas pusuhta sebab Kesah Sibadia ngenca
“mpengasup” kita jadi sira ras terang sue ras si ikataken Temata wari
enda. Bagepe tema umum Pakan Penatalayanenta ibas Tahun enda “Pendahin
Kesah Si Badia”, janah guna ngiket kerina Kata Diabata si enggo si
begiken sada Minggu enda, si persiapkenlah dirinta guna mengketi Lakon
Persadan Si Badia, man ras minem sada meja ras Tuhan. Roti/daging
sombol si banci mereken gegeh man banta, anggur/dareh symbol si mereken
kegeluhen si mpengasup kita terus berkarya iba geluh enda.
Persiapkanlah hidup kita menjadi roti
yang terpecah, persiapkanlah hidup kita seperti anggur yang tercurah,
melayani lebih sungguh.
Pertanyaannya adalah :
Maukah kau jadi roti yang terpecah bagi-Ku
Maukakah kau jadi anggur yang tercurah bagi-Ku
Maukah kau jadi saksi membritakan injil-Ku
Melayani mengasihi lebih sungguh ?
Pdt.Saul Ginting
0 komentar:
Post a Comment