Thursday 19 August 2010

Sermon-Khotbah 1 Korintus 3:1-11, Minggu 22 Agustus 2010

BIMBINGAN KHOTBAH TGL 22 AGUSTUS 2010
Oleh Pdt. Jusuf Barus

Introitus:
Janah ibabo si e kerina, arus kam sikeleng-kelengen sabab keleng ate mpersadaken kerinana alu serta (Kolose 3 : 14)

Ogen: Kejadin 33 : 1 – 11; Khotbah: 1 Korinti 3 : 1 – 11

Thema:
Meteruk Rukur Lako Njagai Kiniersadan

Syaloom!
Gundera sala gundera, buluh belin kubenturi, kutera kalak kutera beltekku si mbelin e kubesuri. Bage me mbue terjadi ibas doni enda, si nihadapi ras si nilakoken manusia. Lanai teridah ije kiniersadan, sebab lanai lit je kiniteruken ukur. Enda kerina ngajari kita gelah la tercipta kedamen. Lanai ngukuri kalak sideban. Enda kerina ngajak kita natap kai si terjadi i Korinti (khusus ayat 4).. Emaka Rasul Paulus mereken sada pengertin gelah terbuka matata. Jelas man banta Apolos – Paulus eme pelayan Dibata si labo lit bedana. Sura-sura Rasul Paulus eme gelah kerina manusia ersada ras Kristus (band. Kol 3:11, Gal. 3 : 28).

Senina- turang ibas kekelengen Tuhan,
Sikataken bujur man Dibata erkiteken perkuah ateNa me maka iberekenNa kataNa si ngajari kita gelah sikap geluhta tetap ibas kiniteruken ukur. Kiniteruken ukur e mereken sada pengertin maka manusia ijadiken Dibata labo erndobahen, alu kata sideban manusia itu sama di hadapan Tuhan.

Hidup/ nggeluh e tentu ibas sada proses menuju ku si mehuli. Ertina enggo pe jadi kalak Kristen, tetap kita i proses, sebab megati ka ikuasai biak si erdosa. Ibas proses e, banci min si cidahken ulih kegeluhen si ipimpin Kesah Sibadia seh kita ngasup “njaga kiniersadanta alu ukur si meteruk” (Galatia 5 : 22-23).

Persadan kalak Kristen banci tetap terjaga adi masing-masing ngasup ngkuasai dirina alu ukur meteruk. Kegeluhen si ikuasai alu ukur meteruk, teridah arah sisampat-sampaten bagi sini suraken Kristus (Galatia 6:2).

Si sampat-sampaten erpalasken ukur meteruk teridah ibas kegeluhen Jakub ras Esau (Kej. 33:1-11). Persadan igambarken Rasul Paulus ibarat majekken sada bangunen: Kamp e bangunen Dibata kap” (ayat 9c). tentuna lit ije arsitekna si ngawasisa. Bage pe sidahikenca.

Perpulungen Tuhan,
Mari dage radu ras kita njaga bangunen si lit alu kiniersadan ibas kiniteruken ukur. Ras ibas palasna Jesus Kristus. Adi perpulungen e labo palasna Jesus Kristus, maka ije labo lit persadan si teridah.

Emaka masing-masing kita mulih rukur gelah labo kepentingenta si utamaken ras labo kita menciptakan perbedan di antara kita, tapi si persada ukurta kubas palas kegeluhennta eme Jesus Kristus. Bandingken kubas PEE 78:1-3. Amin.

--------------------
Catatan Sermon

  1. Solusi atau pemecahan masalah yang dilakukan Paulus dari masalah yang adi di korintus, yakni dengan memberikan pemahaman bahwa Paulus, apolos hanyalah teman sekerja dan yang paling penting dalam pelayanan tersebut adalah Allah, Allah yang memeri pertumbuhan. Masalah memang selalu ada, namun sebagai orang percaya kita harus dapat mengatasinya dengan damai. Yakub dan Esau dapat berdamai, tentu kita juga.
  2. Teladan Paulus dalam menyelesaikan perpecahan di Jemaat Korintus adalah dengan rendah hati. Paulus tidak dengan sombong mengatakan bahwa dialah yang paling berjasa membangun jemaat Korintus. Paulus memberi pengakuan bahwa dia dan Apolos hanya alat Tuhan yang mempunyai fungsi yang berbeda. Ibarat tanaman, Paulus menanam, Apolos menyiram tetapi Tuhan yang memberi pertumbuhan. Artinya bagaimanapun cara menanam, dan menyiram jikalau tidak tumbuh usaha menanam dan menyiram itu sia-sia. Jadi Paulus mau menekankan bahwa dalam kehidupan jemaat harus menempatkan Allah sebagai yang utama. Bukan hamba-hambanya (pelayan Tuhan). Oleh arena itu hamba-hambanya pun seharusnya sadar akan hal ini, sehingga tidak mau menjadi sumber perpecahan karena talenta yang dimiliki, seperti Apolos yang pintar berkhotbah karena dia seorang orator yang hebat, berbeda dengan Paulus. Paulus memang tidak sehebat Apolos dalam berkhotbah, tetapi Pauelus hebat dalam banyak hal lain, salah satunya seperti menulis. Karena itu benar seperti ungkapan ini: “Bujur-bujur jelma litnge kelepakenna, lepak-lepak jelma litnge bujurna”. Arti dari ungkapan ini mau menyatakan bahwa setiap orang mempunyai plus dan munusnya.


Artikel lain yang terkait:



0 komentar:

Post a Comment