Thursday 16 January 2014

Renungan / Khotbah Kuan-kuan 22:17-21, Pekan Penatalayanen Wari IV, tgl. 22 Januari 2014

Introitus : 
“Tep-tep kali kupelajari keputusenNdu alu tutus, kupuji Kam alu ukurku si bersih” (Masmur 119:7)

Ogen : Kuan-Kuanen 2:3-5; Khotbah : Kuan-Kuanen 22:17-21

Tema : Tutus Erlajar

Tujuan : Nambahi kalak pentar alu tutus erlajar

(1) Pengertin kata tutus ntah pe serius (B. Indonesia)ibas Kamus Karo Indonesia eme menyatakan atau melakukan sesuatu dengan segenap hati, bertanggung jawab. Bage pe pengertin erlajar/belajar (B.Indonesia) menurut para ahli eme suatu proses perubahan di dalam kepribadian manusia, dan perubahan tersebut ditampakkan dalam bentuk peningkatan kualitas dan kuantitas tingkah laku seperti peningkatan kecakapan, pengetahuan, sikap, kebiasaan, pemahaman,keterampilan, daya pikir dan kemampuan lain. Jadi secara harafiah tutus erlajar banci sipahami eme guna ndatken pemeteh/pengetahuan lit proses (erlajar)si harus idalani alu ertanggungjawab, gelah hasil siidat banci mehuli. Maka manusia si mbue erlajar banci ikataken kalak pintar sebab enggo mbue pemetehna.

(2) Arah tema wari si peempatken enda Tutus Erlajar labo hanya cukup gelah jadi kalak pintar perban enggo mbue pemetehna tapi kuga jadi kalak pentar (berhikmat) si erkemalangen man Dibata (bnd. Kuan-kuanen 1:7). Bage pe sue ras Tahun Peningkaten SDM yang berkualitas ngajuk kita perpulungen GBKP khususna gelah ula cepat puas ras kondisi si lit bas kita paksa genduari, contohna enggo mbue gereja ipanteki, Pdt si enggo ertambah-tambah guna banci melayani, rsd, tapi kita harus terus erlajar (Long Life Education). Gelah labo hanya secara kuantitas perpulungen GBKP banci iandelken tapi secara kualitas pe perpulungen GBKP banci iandelken.

(3) Ibas nas khotbahnta lit dua hal si penting itekanken penulis guna ndatken pemeteh ntah pe gelah jadi pentar eme dengkehkenlah ras perdiatekenlah (ayat 17). Berarti dua panca indera si paling penting gelah ipakeken eme cuping ras mata. Cuping guna dengkehken ras mata guna mperdiateken. Cuping ras mata harus maksimal ipakeken gelah kai si lenga pernah idengkehken ras kai si lenga pernah iidah banci enggo sieteh.Contohna adi kalak pentang tapi mejile denga pemegina, biasana ia banci denga ndatken pemeteh si luar biasa arah cupingna walau pe la iidahna. Bage pe sebalikna kalak pasek/tuli ras identik tuna rungu adi mejile denga matana maka ia pe banci denga ndatken pemeteh si luar biasa arah pengenehenna. Tapi adi duana ‘ceda’ mata ras cuping maka sulit ia erlajar guna ndatken pemeteh.

(4) Kuan-kuanen 22:17-21 kata persinget man bangsa Israel sebagai bangsa pilihen Dibata gelah kegeluhenna tetap banci ncidahken sikap ras prilaku bagi sura-sura Dibata nandangi bangsa si deban. Emaka si jadi penekanen ibas kitap Kuan-kuanen enda gelah Israel tetap nggeluh pentar (berhikmat) alu tetap mehamat dingen erkemalangen man Dibata (bnd. Ayat 17-18; Kuan-kuanen 1:7) arah enggit dengkehken ras perdiateken ajaren-ajaren Dibata siipesehken man bana. Maka keriahen e banci siidatken.

(5) Perban kepentaren e she kal mergana maka kepentaren e igambarken desken ndarami emas ras ngayakisa desken ndarami erta si terbuni (mencari harta karun). Sulit guna ndatkenca ras mbue arahen-arahen (proses) si arus idalanken. Tapi adi enggo si dat maka meriah kal siakap (bnd. Ogen) ibas nggeluh.

(6) Tutus erlajar arah temata wari IV ibas Tahun Peningkatan Kuantitas SDM Yang Berkualitas ngingetken man ea rah ka ibas kita erlajar labo terjeng erlajar saja ras labo hanya piga enggo ndekahna kita erlajar tapi kai hasil sienggo ipelajari kita guna kiniulin jelma sinterem (pentar). Sebab guna ndatken kualitas erlajar si mehuli harus lit ketutusen erlajar. Jelma si la tutus erlajar labo mungkin banci ulihna mehuli man jelma sideban tapi banci she pakena guna kepentingen pribadina saja. Kualitas jelma si tutus erlajar berarti ia banci memenuhi standar persyaraten si enggo itentuken Dibata eme erkemalangen man Dibata, adi ia erkemalangen man Dibata maka otomatis kai si idatna ipakekenna sue ras fungsina si mehuli, dalanken tugas ras misina alu dem kesetiaan ras ertanggung jawab, ras ibas kerina tantangen sinihadapina la ia gampang jatuh, sakit hati ntah pe nalahken kalak si deban ibas persoalenna.

(7) Enda persinget man banta erlajar e she kal perluna sebab jelma e tubuh ku doni enda ibas kondisi la lit siitehna ntah pe lebih kasarna bodoh. Ras awalna pe jelma erlajar arah kai siidahna ras kai siibegikenna. Kerina jelma perlu erlajar guna banci dalani kegeluhen enda alu mehuli. Bas si e pe labo hanya terjeng erlajar ndatken pemeteh tapi gelah banci arah proses erlajar e sidat kepentaren ibas Dibata nari.

(8) Perban nggeluh kuga rah sada perjuangen, ngua gelah kita banci menang ras sukses arus si eteh strategi, maka guna ndatken sie kita arus erlajar ras erlajar termasuk pe erlajar arah pengalamen ngeluhta. Pengalamen ngeluhta jadi sada pelajaren si meherga kal guna dalani wari-wari sinihadapi kita. Bage kuga rah erlajar ertambahna wawasenta, menambah keterampilenta, menambah pendapatennta, gelah la pedas kolihen, rsd.

(9) Mari tutuslah kita erlajar terlebih erlajar guna ndarami kepentaren Dibata, gelah arah pemeteh si enggo lit bas kita terpuji gelar Dibata.

Pdt. Mulianta E. Purba
GBKP Graha Harapan


Catatan sermon
  1. Erlajar labo saja arah pendidiken Formal, tapi pe banci arah informal eme pengalamenta/kalak, seminar, rsd. Khusus erlajar kerna Kata Dibata la kap ertamat-tamat sabab erbuena ras erbagesna kita ngangkai Kata Dibata arusna reh ngasupna kita nggeluh singena ate Dibata. Terlebih erlajar kerna Kata Dibata lalap kap mbaru ibas konteksta genduari, la ia statis emaka arus terus erlajar.
  2. Konteks PL anak-anak erlajar man orangtuana kerna mbue hal terlebih Kata Dibata; ibas sinagoge erlajar man Imam/kalak lewi. Ibas PB isamping tetap dengan ngikutken adat Yahudi si Yahudi erlajar man orang tua ras ku Synagoge, erlajar pe man man tua-tua, rasul.


Artikel lain yang terkait:



0 komentar:

Post a Comment