Thursday 5 August 2010

Sermon-Khotbah Yohanes 8:31-38, Selasa 17 Agustus 2010

Sermon tgl.01 Agustus 2010

KHOTBAH 17 AGUSTUS 2010

-----------------------------------------------
Oleh: Pdt.Em.Marthinus Bangun

Introitus:
Dan Aku akan membawa kamu ke negeri yang dengan sumpah
telah Kujanjikan memberikannya kepada Abraham, Ishak dan
Yakub, dan Aku akan memberikannya kepadamu untuk menjadi
milikmu; Akulah TUHAN/ Kujadiken kam jadi bangsangKu janah
Aku jadi Dibatandu. Itandaindu nge pagi maka Aku kap TUHAN
Dibatandu, kenca Kubebasken kam i bas perbudaken
i taneh Mesir nari (Keluaran 6:7)

Pembacaan: Yeremia 34:10-17; Khotbah: Yohanes 8:31-38

Thema:
Kita sudah merdeka/Enggo me kita bebas

Perlebe
Kemerdekaan eme sada perkataan si mbelin kal ertina ras pengaruhna, sebab kemerdekaan isuraken kerina bangsa ras iperjuangken asa gegeh si lit.
Bangsa-bangsa ertempur ngasamken kesahna ras enterem pe si mate, kerina sejarah manusia itulis alu dareh guna ndatken kemerdekaan. Ibas kemerdekaan e lit denga terbegi sora tangis, lit denga sigejapkenca langa bo ia bebas, langa bo ia puas, sebab lit denga kebiaren ras la siangkaan.

Bimbingen
(1) Rikutken pengogennta, Nina Tuhan Yesus ay. 36 Jadi apabila Anak itu memerdekakan kamu, kamupun benar-benar merdeka. Kata enda ipeseh Tuhan Yesus erkiteken kalak Jahudi membanggaken kemerdekaanna, la saja kemerdekaan' .sebagai bangsa, tapi pe kemerdekaan secara perorangen. Sebab nina kalak enda ndai man Tuhan Yesus:"Tapi kami eme kalak si enggo merdeka". Kami eme tuan nandangi diri kami sendiri!.

(2) Bangsa Jahudi seri ras bangsa sideban, ganjangen iakapna ia, ergan akapna ia, sebab lit ibas ia kemerdekaan e. ibanggakenna kemerdekaan e, sebagai warisen sialokenna arah ninina, eme sikatakenna:"Kami sinursur Abraham".
Kemerdekaan e ialokenna turun-temurun. la anak-anak kemerdekaan, patutkal ibanggakenna. Amin bagepe, tetap nina Tuhan Yesus:"Apabila Anak itu memerdekakan kamu, barulah kamupun benar-benar merdeka". Alu kata enda Tuhan Yesus encidahken situhuna keadaan kalak enda. Maksud Tuhan Yesus, maka kemerdekaan siialoken bangsa enda labo kemerdekaan situhu-tuhu. Sebalikna kemerdekaan palsu, kemerdekaan tiruan. Emaka adi siperdiateken alu jelas, maka bangsa enda teriket ku bas sada pemerintahen diktator eme dosa.

(3) Mulai km peristiwa pemberontaken i Peken Pardis, lahai bo itandai manusia e, erti kata kemerdekaan sipayo, sebab ia enggo iteruh kekuasaan dosa si engkuasai ia. Mulaikin paksa e nari seh seterusna, manusia enggo iteruh dosa, lanai ia bebas. Erne siimaksudken Tuhan Yesus, nina: Manusia sierbahan dosa, ia enggo kawan dosa(ay.34), ertina ise si erbahan dosa, ia lanai tuan tapi kawan atau hamba. Sebagai kawan manusia e patuh ku si iperintahken dosa e man bana, ia enggo teriket guna ndalinken perintah dosa. Dosa e si jadi tuan besarna.

Dage kerina manusia e kawan dosa erne tuanna. Sebagai tuan ibrekenna upah man kerina kawan, upah e nina Paulus ibas Roma 6:23 erne kematen/maut. Seterusna kematen e iberekenna man kerina manusia, la lit kecuali. Kerina enggo erdalin guna dosa, dingen ngaloken upah si seri. Enda penungkunen, ise kin simulahi kita ibas kematen e nari?

(4) Kristus, la saja encidahken keadaan manusia s idem ibas kiniseranna tapi pe ia mbuka dalin rnbebasken manusia. Enda ibahanNa erkiteken ateNa keleng ras kesetianNa, sebab manusia e perlu isarnpati. Nina Paulus ibas Epesus 2:8 Sebab erkiteken lias ate Dibata nge maka kam enggo terkelin, rst. la simulahi/simbebasken kita.

(5) Sadar nge kita, kuga kelengNa ate Kristus e seh la mate I kayu peirsilang?
Inget! Kayu persilang e enggo mewujudken kemerdekaannta, seh maka sedekah enda kita kawan dosa, genduari kita jadi anak-anak Tuhan? Adi kemerdekaan e la kin ibreken Kristus, kita tetap kawan dosa, kita tetap nggeluh njajah menjajah secara halus, aminpe ninta rusur rende: satu nusa, satu bangsa, dan satu bahasa. Sekali nari, adi lakin Kristus mereken kemerdekaan e, tetap nge kita menyalahgunaken kemerdekaan e ibas geluhnta. Nina temanta enggo nge kita bebas? Mari sirenungken Nina Tuhan Yesus Ndai: adi Anak e memerdekaken kita, tuhu-tuhu enggo kita merdeka. Kemerkaan sitahan rasa lalap, emaka cidahkenlah tanggung-jawabnta mengisi kemerdekaan e arah perbahanennta guna kemulian Tuhan. Ola sisalah gunaken kebebasen/kemerdekaan e arah perbahanennta si sia-sia.

------------------------------------------
Catatan Sermon:
(1) Ikan bebas jikalau di air, demikian juga orang kristen bebas jikalau di dalam Kristus. Namun dalam kebebasan tersebut tetap dalam koridor yang ada. Seperti rakyat indonesia bebas dari Belanda, tetapi ia harus patuh pada aturen negara Indonesia. Jadi bebas yang dimaksud bukan sebebas-bebasnya tanpa aturan. Kita bebas dari kuasa dosa berarti bebas dari peraturan si iblis yang membawa kita kepada kebinasaan, namun sekarang kita hidup dalam kuasa dan peraturan yang baru, peraturan Tuhan, peraturan yang membuat kita berkenan di hadapan Allah yang membawa kita kepada kehidupan kekal.

(2) Kebebasan kita dalam Kristus Yesus ada yang menganalogikan seperti bebas layang-layang. Walaupun ia biasa terbang kesana kemari dibawa angin tetapi tetap dalam ikatan tali yang mengendalikannya.

(3) Sudahkah kita merasa bebas? Banyak yang membuat kita merasa belum bebas. Solusinya agar merasa bebas, (1) jadikan Yesus satu-satunya tuan kita, sebab yang sering membuat kita merasa tidak bebas adalah karena banyak kita buat tuan kita di dunia ini. (2) berdoalah bagi diri kita akar menjadi kuat, termasuk berdoa bagi negara kita agar semakin banyak yang berpikir dan berusaha memperjangkan kebebasan kita secara politik. (3) seperti sudah dikemukakan dalam thema minggu yang lalu, teruskanlah berbuat baik, sebab orang jaahat pasti akan dibinasakan tetapi orang benar akan diselamatkan.

(4) Dalam Kristus kita sudah bebas, benar demikian. Tetapi bukan berarti kita sudah bebas dari penderitaan atau berbagai persoalan dalam hidup. Sebab tuhan Yesus tidak pernah menjanjikan bahwa setiap orang percaya kepadanya akan steril dari penderitaan, dari persoalan hidup. Tetapi yang pasti Yesus berjanji akan meneyertai kita, akan menolong kita dengan memberikan kekuatan dan kuasa. Terlebih dalam Matius 5:10, demikian juga Yohanes 15:8-9 disebutkan karena kita bukan lagi budak dosa, dan bukan lagi kepunyaan dunia ini, maka dunia ini membenci kita yang mendatangkan penderitaan bagi kita. Juga dalam Filipi 1:29 disebutkan “Sebab kepada kamu dikaruniakan bukan saja untuk percaya kepada Kristus, melainkan juga untuk menderita untuk Dia”.

(5) Kalau kita jujur, sering kita belum bebas, sebab tanpa kita sadari apa yang ada pada kita justru yang mengikat kita. Contoh pekerjaan kita. Sesungguhnya kita sudah diberikan Allah kuasa untuk menguasai segala sesuatu[1], tetapi kenyataannya segala sesuatu itu mengikat kita. Dimana hartamu disitu hatimu[2]. Ratna: jujur kita lengabo kita bebas. Tanpa kita sadari silit ibas kita singiket kita. Contoh dahinta. Kita situhuna enggo ibereken dibata nguasai sinasa lit, tapi kinatana sinasalit e ngiket kita. Ja ertandu ije ukurndu.

(6) Hakeket manusia dinilai sejuhmana manusia dapat membebaskan diri dari belenggu dirinya sendiri.
-------------------------------------

[1] Bd. Kejadian 1:28
[2] Bd.Matius 6:21; Lukas 12:34


Artikel lain yang terkait:



0 komentar:

Post a Comment