Wednesday 10 September 2014

Renungan / Khotbah Perbahanan Rasul 12:6-12, Pekan Doa Wari VI, Jumat 26 September 2014

Introitus : 
E maka akukenlah dosandu sekalak-sekalak i lebe-lebe temanndu, janah ertotolah kam pekepar kerna teman, gelah malem kam. Pertoton kalak si bujur ergegeh kal (Jakub 5:16).

Ogen : Juna 2:1-10; Khotbah : Perbahan Rasul 12:6-12

Thema : Toto si empelimbarui

Pokok Pikiren
1. Nuriken erti kata "ipelimbarui" (Transformasi)
2. Nuriken perbahanen si terjadi ibas diri Petrus ras Juna erkiteken pertoton
3. Ulih ipelimbarui.

Senina ras tutang sinikelenge Tuhan Yesus Kristus, lit sekalak mistikus India nuriken kerna dirina sehubungen ras ertoto, nina bagenda:

"Saya adalah seorang revolusioner ketika masih muda, dan doa saya waktu itu adalah, "Tuhan, berilah saya tenaga untuk mengubah dunia".

Ketika saya hampir berusia setengah abad dan merasa bahwa setenga umur hidup saya sudah berlalu tanpa saya berhasil mengubah satu orang pun, saya mengubah doa saya demikian, "Tuhan, berilah rahmat untuk mengubah orang yang berhubungan dengan saya, yakni keluarga dan sahabat-sahabat saja, maka saya akan puas". Sekarang saya sudah tua dan hidup saya tidak akan lama lagi, dan saya pun mulai melihat betapa bodohnya saya. Maka doa saya sekarang adalah demikian, "Tuhan, berikanlah saya rahmat untuk mengubah diriku sendiri". Seandainya saya sudah berdoa seperti ini sejak dahulu, maka saya tidak akan menjadi sia-sia.

Arah kisah enda teridah amin gia terlambat, mistikus India mpelimbarui totona. Toto sitantangna mengarah ku enterem kalak (Tuhan berilah saya tenaga untuk mengubah dunia), jenari mengarah ku kalak si lit isekelewetna (Tuhan, berilah rahmat untuk mengubah orang yang berhubungan dengan saya, yakni keluarga dan sahabat-sahabat saya), janah kedungenna mengarah ku dirina (Tuhan, berilah saya rahmat untuk mengubah diriku sendiri). Situhuna labo salah toto e, mulia nge maksudna. Tapi arah cerita enda lit pesan si penting kal erne maka ibas persfektif Kristen, kita kepe lebe harus berubah. Ula arapken kalak banci siubah adi dirinta pe lenga barubah. Emaka ibas pendungi cerita enda lit penyesalen, engkai maka la ia ertoto bagi siterakhir e marenda nari. Alu bage penting terjadi transformasi toto segelah toto sipemena iarahken man dirinta segelah berubah, segelah ipelimbarui, jenari maka man kalak sideban ras doni enda. Kata ipelimbarui (Transformasi: berarti perubahan rupa, bentuk, sifat, fungsi, rsd.). Adi sioge Jakub 5:16b "Pertoton kalak si bujur ergegeh kal". Kata bujur ibas ayat enda penting. Alu terjadi perubahen dirita ibas si la bujur jadi kalak bujur erkiteken kuasa toto, maka pertoton kalak sibage ergegeh kal, ertina erkuasa mengubah kalak sideban, bahken erkuasa mengubah keadan bagi sinialami Rasul Paulus ras Juna ibas perikop khotbah ras ogen.

Senina ras turang sinikelengi Tuhan Yesus Kristus, Ibas ogen ituriken Juna ertoto ibas beltek ikan. Adi si oge ibas pasal 1, ije ituriken erkiteken Juna la patuh nandangi perintah Tuhan emaka ibenterken me ia ku lawit ras itelen nurung si galang. Ibas beltek nurung enda nari me Juna ertoto janah luar biasa, pertotonna ibegiken Dibata emaka iutahken nurung ndai ia ku daraten. Bage ka me ibas kata Dibata siman oratenta, ituriken uga malekat Tuhan mulahi Petrus ibas penjara nari. Cara Dibata mulahi Petrus seh kal luarbiasana. Bayangken Petrus ipenjara alu penjagan si seh kal ketatna. Ibas ayat 6 ije ituriken la saja Petrus iiket alu dua rante, i lebe-lebe pintun lit ka perajurit erjaga, janah tunduh pe ia ikelang-kelang dua kalak perajurit. Secara akal sehat la mungkin Petrus banci pulah ibas penjara nari, terlebih lit dua penjagan si arus itentasi jenari siterakhir gerbang besi si arus ibuka maka banci ndarat. Tapi kinatana Petrus pulah ibas penjara e nari. Apakah kebetulan e terjadi? Lang! Lit sababna. Sababna eme ibas ayat 12, lit perpulungen situtus notoken Petrus.

Bagem pentingna ertoto la saja man dirinta tapi pe man kalak sideban. Enda ka me pemahamen Paulus maka ipindona kal segelah perpulungen notoken ia. "Janah ertoto pe man gunangku, gelah ibereken Dibata man bangku kata-kata si payo adi aku ngerana, dingen gelah pang aku ngerana dingen mpetangkas rahasia Berita Si Meriah e" (Efesus 6:19). "Ertoto pe min gelah ipulahi Dibata kami i has kalak si kejam dingen si jahat nari. Sabap labo kerina kalak tek nandangi berita e" (2 Tesalonika 3:2). Dage ibas Pekan Doa berngi sip e VI enda, mari sitransformasi totota segelah totonta e erbahansa kita berubah alu bage pertotonta pe banci erkuasa mpelimbarui kalak sideban (Toto simpelimbarui).

PdtS.Brahmana


Artikel lain yang terkait:



0 komentar:

Post a Comment