Wednesday 10 September 2014

Renungan / Khotbah Perbahanen Rasul 4:23-31, Pekan Doa Wari VII, Sabtu 27 September 2014

Introitus : 
Bahanlah sie kerina alu ertoto, Mindo penampat man Dibata. Ertotolah ibas (bukuna) alu kuasa kesah. Erkiteken si e erjaga-jaga dingen tutuslah kam ibas ertoto. Ertotolah rusur guna anak-anak Dibata. (Efesus 6:18)

Ogen : Johanes 6:1-5; Khotbah : Perb. Rasul 4: 23-31

Tema : Ertoto ras Erdahin (Ora et Labora)

Pokok Pikiren
1. Nuriken erti ertoto ras erdahin
2. Nuriken contoh ertoto ras erdahin (teks ogen ras khotbah)
3. Ulih ertoto: reh tutusna ertoto ras erdahin

PERLEBE
Erkiteken perkembangen ras tuntuten zaman nterem manusia sigenduari ituntut untuk menjadi manusia super cepat bagepe super sibuk, piahna melala ka nggo terjerumus ku "gila kerja" (Workaholic). Sehingga lanai lit je keseimbangen hidup guna "Kristus, Keluarga ras Kade-kade", seh maka nilai-nilai kekelengen nggo menipis, erkiteken kesibukenta sendiri. Kerja keras labo salah, sisalah eme adi silupaken Tuhan erkiteken pendahinta. Megati turah ibas pusuhta sada anggapen "adi la kin bekas kebeluhenku ras gegehku encari, labo band aku sukses ntah bayak" memang kita sindahikenca tapi adi sipikiri uga gia gegehta ras beluhta encari adi la kin ipasu-pasu Tuhan band kin berhasil bagepe bermanfaat man banta? band kari si lit epe keri. Janah harus ka si maknai bahwa gegeh ras kebeluhenta e tetap sumberna ibas Tuhan nari. Emaka ibas pendahinta e sikataken bujur man Tuhan arah totonta, janah sipindo ka arah totonta gelah tep-tep wari ibereken Tuhan banta gegeh ras kepentaren siertambah tambah guna ndahiken dahinta (Ora et Labora).

Sekalak penulis Amerika, Norman Mailer ngataken keadaan alami ibas manusia abad ke-21 eme kecemasan ntah pe rasa khwatir, janah enda merupakan sada hal sienggo ianggap biasa, bahkan menurutna enda nggo jadi bagin sila terpisahkan ibas kegeluhen manusia si genduari. Tapi sayangna kecemasan enda la hanya menjadi milik manusia duniawi saja, tapi enda pe nggo ngelangketi sebagian besar manusia si ngataken dirina tek man Yesus. Tep-tep wari mbiar ras aru ate turah ibas dirita guna ndalani kegeluhen enda, padahal janji Tuhan nggo jelas "perbahan si e ola aru atendu kerna nakan ras inemen si iperlukendu ibas geluhndu ntah kerna uis siman pakendu" (Matius 6:25a). Emaka akhirna gejala-gejala siniuraiken idatas ndai terakumulasi ibas sada sikap sincidahken minat guna bersekutu ras Dibata arah toto, kebaktin, rsd pe nggo berkurang. Tentu adi sinen arah kaca mata kekristenan sienda labo payo. Engkai maka kalak kristen megati denga ihinggapi erbage-bage kebiaren nggeluh? Bahkan mungkin paksa kita ngoge tulisen enda pe kita sangana ibayang-bayangi erbage-bage kebiaren.

PENJELASEN
1. Adi simulai pengogen kerna nats khotbahta enda mulai ayat sipemena, band siidah uga situasi sinihadapi Petrus ras Yohanes si sangana iadili. Kalak enda iadili labo erkiteken perbahanen si jahat, tapi erkiteken ngajarken tentang Yesus. Alu la biar-biaren kalak enda ngajarken kerna Keselamaten lit ibas Tuhan Yesus ngenca (bnd. Ayat 12). Sikap kalak enda si tuhu-tuhu pang kel ngajarken tentang Tuhan Yesus erbahanca mamang ate petinggi-petinggi Yahudi, erkiteken Petrus ras Yohanes labo kalak si erpendidiken (ayat 13), bahkan pendahinna sebage nelayan. Tapi, apakah sienda ngatakenca kalak enda sama sekali la pernah erlajar? Emaka ibas bagian akhir ayat 13 ikatekenna kalak enda ieteh sebage ajar-ajar Yesus. Berarti, Yesus erne sebage guru kalak enda emaka kalak enda langsung erlajar ku Yesus. Kalak enda ndatken pendidiken non formal ibas Yesus nari. Selain kerna kuasa Kesah si Badia, pelajaren ras pengalamen melayani ras Tuhan Yesus erbahanca kalak enda reh semangatna asangken sebelumna. Turah rasa percaya diri erkiteken nggo datna pemeteh ras pergegeh ibas Tuhan Yesus nari.

2. Amin gia lit hambaten ras tantangen la erbahansa semangat Petrus ras Johanes surut, tapi arah kejadian enda teridah uga kiniersadan ras semangat kalak enda semakin ertambah. Emaka semangat enda iendeskenna man Dibata guna tetap njagai bagepe ngarak-ngarak pelayanen kalak enda. Arah toto ipindona gegeh gelah ngasup meritaken kerna kata Dibata alu labiar-biaren. Sebab tek ia kuasa Dibata la band italuken kuasa-kuasa penguasa doni, sebab Tuhan jine siempuna doni enda. Pasrah bukan berarti menyerah, enda me sicidahken ajar-ajar paksa si e. Reaksi menentang sicidahken peminpin-peminpin Jahudi kerna pengajaran sipeseh ajar-ajar "ilawan" ajar-ajar arah ncidahken kualitas pelayanen si lebih berkualitas, emaka ipindona man Tuhan guna ngasup mpepalem kalak sisakit bagepe ncidahken tanda-tanda sengget si rehna ibas Tuhan nari, seh maka kalak enda berpasrah diri nimai reh na penampat Dibata ibas totona. "cakap saja labo lako" mungkin enda me ate ajar-ajar icidahken ibas pelayanenna, ertina orientasi pelayanen sicidahkenna labo terjeng berita arah kata-kata tapi berita arah tindaken nyata. Penyertaan Tuhan tetap ipindo ajar-ajar ibas totona ibas kai-kai pe sidahiken kalak enda, emaka teridah buah penyertaan Tuhan arah pelayanen ajar-ajar (bnd. Ayat 31). Ertoto ras Erdahin idealna jadi gaya hidup kalak sierkiniteken man Dibata, alu pengangkan kai pe pendahinta enda harus ibenai lebe arah toto, bagepe sidahiken kita enda merupaken tindak lanjut kerna kai sienggo itotoken kita, seh maka penampat ras gegeh kuasa kesah sibadia e mengalir ku kerina rongga-rongga kegeluhen si teridah arah Perbuatan, Pikiren, Perkataan si memang memuliaken Tuhan. Janah enda pe harus ilakoken alu berimbang, ertoto pe adi la sikerjaken totota nuai labo banci datken hasil bagepe erdahin pe kita adi labo sisertaken Tuhan ibas pendahinta e labo ka jadi pasu-pasu man banta.

3. Kunci ndatken kemalamen ate bas kegeluhen enda kepeken nggit ngikut Tuhan bagepe Mindo man baNa. Enda me sicidahken ajar-ajar paksa sie, penolaken sicidahken peminpin Jahudi la itanggapi kalak enda alu kebiaren, putus asa, rsd. Mungkin adi secara kemanusiaan siukuri banci saja kalak enda tetap ibayang-bayangi kebiaren, erkiten ngukuri pertentangen sicidahken peminpin si berkuasa i tengah-tengah kalak Jahudi i ja kalak enda ringan si pasti "mengancam " ketentramen bagepe keselamatenna. Tapi eteh ajar-ajar kai si payo siharus ilakokenna eme reh ku Tuhan bagepe mindo penampatNa. Ibas Pengogen Johanes 6:1-5, band si idah uga kekelengen Tuhan Yesus mana kalak si reh man baNa, kenca idahNa enterem jelma singikut ia, mis isungkun Yesus si Pilipus "i ja ndia banci situkur pangan guna kalak enda?" minter Yesus ngukurken kerna kai siman pangan guna jelma sienterem singikut ia, ertina Yesus langsung ngukurken kerna "kegeluhen" erkiteken makanen sumber tenaga guna penyambung kegeluhen. Berarti, jaminen kegeluhen lit ibas kalak singgit ngikut Tuhan, sebab ibas kita nggit ngikut e Tuhan nggo ngukurken kerna keperlunta. Bahkan paksa keadaan kegeluhen si mungkin dem perbeben si erbahanca kita berpikir lanai lit nari serpang pulah si banci ndungi perbebenta, je reh Tuhan mereken sada tanda sengget si erbahan kita ngaloken kemalemen ate, bagi Tuhan Yesus erbahan tanda sengget mere man enterem jelma alu lima ngikubul roti ras dua ikan (bnd. Ayat 9), amin gia megati pengakunta bagi pengakun Pilipus si lebih memainkan akal logika asangken kinitekenna, tapi arah kai sinibahan Tuhan Yesus nggo ncidahken kemahakuasaanNa si ngasup erbahan kai pe guna kita asal kita nggit reh ku la janah sibereken dirita ingan Tuhan ncidahken kemuliaanNa ibas geluhta.

KESIMPULEN
Arus siakui maka jaman enda nuruh kita erdahin reh tutusna, la saja menuntut kita untuk kerja keras tapi harus kerja Cerdas, artina sieteh apai sipayo singena ate Tuhan silakoken ibas pendahinta, seh maka arah pendahinta e tetap ermulia gelar Tuhan. Lit nge deba kalak enggo kote erkiteken sura-surana silatersehi aminna erbage cara enggo ilakoken. Lit deba erdahin suari ras berngi emaka lanai ternanamisa ulihna encari e. "Mbue kam ngamburken benih, tapi sitik ngenca iperanindu. Tuhu man nge kam, tapi la besur. Lit anggur man inemendu, tapi la bias seh puas. Tuhu ruis nge kam tapi bergehen denga. Kalak upahen ibunikenna upahna ibas perbeliten pultak-pultak. Ma enggo iangkandu engkai maka jadi sienda man bandu?" (Hagai 1:6-7). Aturna kesibukenta, dahin-dahin, bagepe masalah kegeluhen la erbahanca kita ndauh sirang ras Dibata tapi ngasup encidahken kiniersadaan simehuli ras Dibata. Erpengendes man Tuhan, janah ngasup nggeluh bagi singena ateNa ibas ndahiken dahinta maka kepentaren ras gegeh ibas Tuhan nari tetapa ngajari kita. Sigejapken maka Dibata nge simereken ulih pendahin, tentuna man Tuhan kita ernalem, sebab jaminen kegeluhenta lit ibas tan Tuhan seh maka tek kita pasti la kita kekurangen.

Det. Jery K Tarigan
Perp. Karawang-Rg. Bekasi


Artikel lain yang terkait:



0 komentar:

Post a Comment